Nieuwe website voor Haldu Groep - Haldu|DeGraaf

Nieuwe website voor Haldu Groep

Get Noticed werkte, samen met Neptunalis, aan de realisatie van de nieuwe site van Haldu Groep. Een cruciaal project want deze site is de ‘gateway’ naar het vinden én binden van nieuwe werknemers voor Haldu Groep. Een terugblik met Arjan Elbers van Get Noticed op dit omvangrijke project: “Eén van de mooiste projecten die ik ooit heb gedaan.”

Arjan Elbers is bij e-commerce bureau Get Noticed verantwoordelijk voor marketing en sales en één van de twee eigenaren: “Wij zijn een niche internetbouwer en één van de slechts drie specialisten in Nederland op het terrein van de arbeidsmarkt. Ons specialisme op dat terrein is online werving & selectie. We hebben twee klanten: de corporate bedrijven die zelf werven en de uitzenders/detacheerders. Mijn vak is marketing en sales, maar mij expertise is dus arbeidsmarkt. Ik heb ruim tien jaar gewerkt in de arbeidsbemiddeling, tot op vrij hoog niveau. Die kennis en ervaring gebruik ik nog elke dag. Ook volg ik alle ontwikkelingen in het vak op de voet, zoals via vakliteratuur.”

Bewuste keuze voor focus op sollicitant

“Jaren geleden trof ik Caspar Jansen via de jobboards die wij zelf exploiteren. We snappen hoe dat spel van werving en selectie werkt”, legt Arjan uit. “Zij waren daarvoor dus al klant bij ons en we voerden regelmatig over deze materie goede gesprekken. Uiteindelijk kwam de vraag hun bestaande site helemaal opnieuw te gaan ontwikkelen. De oude site diende zeker een goed doel, was mooi, maar was niet gebouwd op conversie. Daar bedoel ik mee de kunst als uitzender de juiste keuze te maken of je primair met werkzoekenden of werkgevers wilt communiceren via je site. Beide doelgroepen kun je nu eenmaal niet servicen op één site. Je móet dus een keuze maken.”

Schaarste op de markt

“Voor Haldu Groep speelt schaarste op de markt van arbeidskrachten, dus moet hun nieuwe site aan alle technische eisen voldoen om hen te vinden en te binden, dus van eerste contact tot en met de complete sollicitatieprocedure”, vervolgt Arjan. “Het is dus niet dat de oude site van Haldu Groep slecht was, maar hij voldeed niet aan het criterium dat ik zojuist schets. In de nieuwe site is dit wel goed ingeregeld. De cruciale vraag daarbij is als werkgever: hoe communiceert Haldu Groep met kandidaten die de werkgever nodig heeft? Dit is veel belangrijker dan hoe Haldu Groep met die werkgevers via haar site communiceert.”

Intensief traject

“De samenwerking tussen ons en Haldu Groep om tot de nieuwe site te komen, is heel goed verlopen”, vertelt Arjan. “Met een open agenda en alles lag op tafel. Ik kan zegen dat de nieuwe site helemaal samen tot stand is gebracht. Ik vind het zelf één van de mooiste projecten die we ooit gedaan hebben, omdat we heel veel toegevoegde waarde hebben kunnen leveren bij de vraag: hoe gaan we de sollicitant laten landen bij Haldu Groep? Op haar beurt heeft Haldu Groep heel veel inzicht gegeven in hoe hun wereld eruit ziet en wat er nou precies met hun type profielen gebeurt. Dat is in dit project heel goed bij elkaar gekomen. Ik benadruk nog graag dat Neptunalis, specialist in online recruitment, ook een samenwerkingspartij was in dit project, ik heb hen daarin meegenomen omdat we in dit soort projecten eigenlijk altijd samen optrekken.”

Niet de vacature gevonden die je zocht?

Meld je aan voor een JobAlert en krijg per e-mail bericht zodra de vacature beschikbaar komt!

Direct inschrijven